Centrum Medyczne ENEL-MED: wzrost przychodów o ponad 10,5% r/r oraz systematyczny rozwój

Udostępnij:
W pierwszym kwartale 2012 r. Centrum Medyczne ENEL-MED kontynuowało realizację celów założonych w czasie oferty publicznej. Przychody ze sprzedaży spółki wzrosły r/r o 10,5% i wyniosły blisko 45 mln zł. Wynik EBITDA spółki wyniósł 1,5 mln zł.
„Cieszy nas fakt, że ENEL-MED dynamicznie się rozwija oraz konsekwentnie realizuje założenia planu inwestycyjnego założonego w czasie oferty publicznej. W pierwszym kwartale 2012 r. przychody spółki wyniosły 45 mln zł, co oznacza wzrost o 10,5% r/r. Największy przyrost sprzedaży można zaobserwować w kanale związanym z rozliczeniami z towarzystwami ubezpieczeniowymi: 21%. Jest to dowód na to, że klienci posiadający polisy zdrowotne coraz częściej wybierają sieć ENEL-MED. Duży wzrost w porównaniu z 2011 rokiem odnotowały także abonamenty: 16%. Trzecim kanałem o znaczącym wzroście sprzedaży były rozliczenia FFS (fee-for-service) z klientami instytucjonalnymi, które odnotowały wzrost o 12%. Wyniki te świadczą o słuszności naszej strategii rozwoju.” – mówi Adam Rozwadowski, Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.

„Rynek prywatnej służby zdrowia jest perspektywiczny oraz wciąż nienasycony, zatem należy wykorzystać jego potencjał. Już w czerwcu spółka planuje otwarcie Szpitala Centrum, który zlokalizowany jest przy al. Solidarności w Warszawie.” – dodaje Adam Rozwadowski.

W pierwszym kwartale 2012 r. istotny wpływ na osiągnięte przez Spółkę wyniki finansowe miało otwarcie w drugiej połowie 2011 roku, zgodnie z zakładanym planem inwestycyjnym, trzech nowych placówek – Oddziału Diagnostycznego Centrum w Warszawie oraz przychodni wieloprofilowej
i pracowni diagnostycznej w Gdańsku, których koszt wyniósł około 29 mln zł. Koszty stałe tych placówek, w tym przede wszystkim czynsze, amortyzacja oraz wynagrodzenia personelu administracyjnego, wydatnie wpłynęły na wyniki pierwszego kwartału 2012 r. Były to znaczące przedsięwzięcia, które będą przynosiły pozytywne efekty, jednak w perspektywie dłuższego czasu. Drugim istotnym czynnikiem implikującym wyniki było podpisanie z opóźnieniem kontraktu na usługi szpitalne z mazowieckim oddziałem NFZ. Spowodowało to spadek sprzedaży w tym kanale o 30% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Należy jednocześnie pamiętać, że ten fragment działalności Spółki jest najbardziej zyskowny. Sprzedaż kolejnych miesięcy wyrówna realizację kontraktu na poziomie 2011 roku, a drugie półrocze 2012 roku spowoduje zwiększenie potencjału szpitali ENEL-MED, wynikające z otwarcia nowego Szpitala Centrum, co skutkować będzie rozpoczęciem procedury pozyskania kontraktu z NFZ na ortopedię i neurochirurgię.

Poza podjęciem znacznych inwestycji, Spółka koncentrowała się również na pozyskiwaniu nowych klientów. W pierwszym kwartale 2012 roku zostało podpisanych 110 umów z klientami korporacyjnymi na świadczenie usług medycznych m.in. z Grupą Mota-Engil, gdzie miesięczne wynagrodzenie z tytułu świadczonych usług może wynieść ponad 58 tys. Zł czy JTI Polska Sp. z o.o. , z wynagrodzeniem miesięcznym wynoszącym ponad 75 tys. zł. ENEL-MED rozpoczął również jedenasty rok współpracy z Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Ponadto, Spółka zawarła szereg umów z Narodowym Funduszem Zdrowia na badania rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej z pracowniach diagnostycznych Spółki.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.